JORDAN

Jordan. Історія успіху

 

У далекі 70-е Nike, будучи одним з лідерів спортивної  індустрії й займаючи частку ринку в 50% (1979 г.),  у сегменті баскетбольного взуття був на других ролях. В NBA протягом 40 років домінував Converse, у них були підписані контракти із чотирма з п'яти провідних гравців NBA, п'ятий відіграв в Adidas. На той момент Nike мав інноваційну технологію Air, і йому було, що запропонувати миру баскетболу. Стратегія була така – якість замість кількості. Не розпорошуючись, Nike розв'язав сконцетруватися на одному – молодому, самому перспективному, і його потрібно було терміново знайти. Один з топ-менеджерів Nike Sonny Vaccaro, який керував програмою надання взуття Nike коледжам, був впевнений  - Майкл Джордан (Michael Jordan) саме той, хто потрібний. Але не отут те було – Джордан носив Converse, але планував підписати контракт із Adidas. Nike був наполегливий, він не тільки запропонував більшу суму, але й створив новий бренд, його назва була очевидною Air Jordan – технологія Air плюс прізвище Jordan. Один з керуючих проекту Peter Moore накидав логотип – м'яч із крильми. І в  1984 г. був укладений контракт із 21-літнім Майклом Джорданом, який незабаром став легендою баскетболу.

Перші ж кросівки Air Jordan викликали галас, чорно-червоне розцвічення не давало спокою критикам, представник NBA оголосив, що кросівки порушують кодекс NBA (інші гравці Chicago Bulls носили білі кросівки) і ухвалив, що Джордан не має право взувати ці кросівки під час ігор. За порушення команді Chicago Bulls загрожував штраф - 1000$ за першу гру, надалі – по 5000$ за гру. В Nike розглянули відмінний маркетинговий хід – вони побудували свою рекламну компанію навколо цієї заборони. До дня початку продажів Air Jordan (01.04.1985) Джордан упевнено йшов до звання новачка року. Вихід кросівок викликав передбачається ажіотаж,  партії  Air Jordan I повністю розпродавалися. У результаті продажу компанії виросли з 870 млн USD   до 4 млрд USD у рік.

Модельний ряд Air Jordan розростався. Друга модель уже продавалася по $100 за пару ( замість початкових $65) і розліталася, як гарячі пиріжки. У тому сезоні Джордан був запрошений на матч усіх зірок і був визнаний самим результативним гравцем в NBA, набираючи в середньому по 37,1 очка за гру. Для третьої моделі Air Jordan в Nike була припасена секретна зброя – дизайнер Tinker Hatfield - Air Jordan III з новим логотипом, сталі, можливо, самими улюбленими баскетбольними кросівками всіх часів. Кожна наступна модель підтримувала стратегію успіху. Народження бренда Air Jordan, , що збіглося з вибухом інтересу до баскетболу NBA і Hip-Hop руху, завоювало ринок, про який багато навіть не підозрювали. Кросівки Air Jordan стали чимсь начебто відмітного знака, за ними твердо закріпилося перше місце. А всім іншим залишалося боротися тільки за друге.

Звичайно, відхід Джордана з баскетболу позначився на продажах - Jordan IX, вийшли під час його першого відходу, що й збіглися із загальним падінням попиту на баскетбольні кросівки, виявилися не дуже успішними. Але Nike знову зіграв на стратегії – випустив  «ретро» - перевипустив  I, II і III моделі. Ретро підірвали ринок у другий раз, і постійно загрожували затьмарити нові моделі. Джордан вернувся в баскетбол, і ринок знову ожив. 

Nike поставив відразу на червоне й чорне – і переміг!  Джордан став не тільки кращим гравцем NBA, вигравши 6 чемпіонських титулів, 10 раз ставши самим результативним гравцем, залишаючись в  плин десятиліття, можливо, найвідомішою особистістю на планеті. Вклавши мільйони доларів у кампанію за участю Майкла Джордана, Nike, сам того не усвідомлюючи, зробив його фігуру частиною своєї культури. Молодь, яка ніколи не бачила ігри Майкла, вимагала кросівки, носити його ім'я. Успіх Air Jordan став феноменом на десятиліття,  і ця історія успіху триває.

 

Немає жодного товару в цьому розділі.

Відгуки покупців на Кросівки баскетбольні